Heb je een opmerking over de les? Een goed gesprek met je lesgever is vaak de snelste oplossing.
Heb je een opmerking over de infrastructuur, de organisatie of andere praktische zaken? Onze secretariaatsmedewerkers en campusmanagers gaan graag met jou in dialoog om een oplossing te vinden.
Als er geen oplossing uit de bus komt, kan je het klachtenformulier hier invullen.
Jouw klacht komt terecht bij onze ombudsdienst. Deze dienst zorgt voor onafhankelijke bemiddeling bij een geschil tussen een cursist en een lesgever of de instelling. De ombudsdienst verzekert discretie en zal niets ondernemen zonder je toestemming. De ombudsdienst probeert een oplossing te vinden voor het probleem, rekening houdend met de belangen van alle betrokken partijen.
Binnen een termijn van 10 werkdagen bevestigen we de ontvangst van je klacht. (Deze termijn wordt opgeschort tijdens de wettelijke vakantieperiodes.) Als de klacht ontvankelijk is, zal de ombudsdienst de klacht onderzoeken. Als de klacht niet ontvankelijk is, informeert de ombudsdienst je hierover.
Na de ontvangstbevestiging proberen we je binnen de 45 dagen een resultaat van het onderzoek voor te leggen. (Ook deze termijn wordt opgeschort tijdens de wettelijke vakantieperiodes.)
Als je na de behandeling van jouw klacht ontevreden bent over het voorgestelde antwoord, dan kan je je klacht aan de afdeling Hoger en Volwassenenonderwijs van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming voorleggen via volwassenenonderwijs@vlaanderen.be.
Indien je online inschreef voor de cursus kan je ook beroep doen op het Online Dispute Resolution (ODR) platform van de Europese Commisie. Dit platform heeft als doel om geschillen over onlineaankopen te beslechten zonder naar de rechter te moeten stappen.